fbpx

• / Ribčev Laz
  • / Megla v dolini
  • / Jesen na Voglu
m 2500 2000 1500 1000 500 14 12 10 8 6 4 2 km Cerkev sv. Janeza Krstnika Turistično-informacijski center … Laz Vogel Turistična ladja … Laz
Pot visoko nad dolino nas vodi s smučarskega centra Vogel na jugovzhod na greben Bohinjsko – Tolminskih gora in po njem na razgledno Rodico, ki ponuja izjemne razglede na Bohinj, na osrednji del Julijskih Alp s Triglavom in na globoko zarezane tolminske doline. Vidi se tudi dalje na Primorsko in v Furlanijo. Na poti spoznamo tudi Planino Suha na kateri se poleti še pase živina. S Suhe sestopimo vse do doline, do Ribčevega Laza.
Razdalja 15,6 km
6:00 h
565 m
1.556 m

Južno nad Bohinjskim jezerom se na neizraziti planoti nahaja območje smučarskega centra Vogel, ki je v kopnih razmerah izjemno izhodišče za veliko planinskih pohodniških izletov. Vogel je verjetno najlepše razgledišče na Triglav z juga, hkrati pa nudi poglede na ves Bohinj. Nihalka, ki obratuje vse leto, nam prihrani skoraj 2 uri vzpona na Vogel. Na Voglu so odprte okrepčevalnice in planinska koča Merjasec.

Rodica je najvišji vrh grebena Bohinjsko – Tolminskih gora vzhodno od Vogla. Sam vrh in grebenska pot sta zaradi izjemnih razgledov in relativne enostavnosti zelo popularna. Rodica je tudi zelo priljubljen turno smučarski cilj.

Planina Suha je srednje velika planina, ki se nahaja v nekakšnem amfiteatru med vrhovi Vrh Okroglice, Špik, Mala Rodica, Debeli vrh in Zavitar. Na planini, kjer v poletnem še vedno pasejo živino, stoji nekaj pastirskih koč, ob eni od omenjenih koč, pa je običajno tudi pipa s pitno vodo, le ta je odprta v poletnih mesecih.

Avtorjevo priporočilo

Na pohod ne pozabite vzeti fotoaparata.
Profilna slika Turizem Bohinj

Počivališče

Vogel

Informacije o varnosti

Zaradi preteklih vetrolomov so ponekod na poti lahko podrta drevesa. Na poti vse do Planine Suha ni vode in ni planinskih koč.

Namigi, nasveti in povezave

Informacije:

Turizem Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 4 57 47 590

TIC Bohinj, Ribčev Laz, tel.: +386 4 574 60 10

TIC Bohinj, Bohinjska Bistrica, tel.: +386 4 574 76 00

TIC Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 4 572 33 26

Center TNP Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 1 200 97 60

Kartica Julijske Alpe: Bohinj nudi brezplačne prevoze in številne druge ugodnosti.

Start

Spodnja postaja nihalne žičnice Vogel (1.523 m)
Koordinate:

Destinacija

Ribčev Laz

Opis poti po korakih

Ko stopimo iz zgornje postaje žičnice se usmerimo desno proti planinski koči Merjasec. Le to dosežemo po 100m hoje. Pri koči se usmerimo na pot v smeri Vogla, Šije in Rodice. Pot naprej se začne rahlo spuščati po smučarski progi, nato pa nas pripelje na neizrazito sedelce, kjer se desno odcep pot v Ukanc (Zlatorog). Nadaljujemo levo po slabši široki poti (smučarska proga), kjer ni oznak, na markacije pa naletimo nekoliko naprej. Kolovozna pot se začne vzpenjati in se obrača rahlo desno. Nekoliko naprej ima kolovoz križišče, a se levi strmi in desni zložni hitro združita. Nato na desni strani zagledamo križ, kjer se pot zravna in nas pripelje na razpotje poti na manjši planotici. Usmerimo se naravnost v smeri Šije in nadaljujemo rahlo navzgor še naprej po transportno reševalni poti. Nekoliko naprej nas oznake za Vogel in Šijo usmerijo desno na peš pot, katera nas kmalu pripelje do mesta, kjer prečimo smučarsko progo. Tu je tudi razpotje, kjer nadaljujemo levo (desno ena od poti na Vogel) po poti, ki nas ob in pod žičnico pripelje na najvišji vrh smučarskih prog (Visoki Orlov rob).

Pot naprej se spremeni v prijetno planinsko pot, ki se za krajši čas rahlo spusti, nato pa se nekoliko vzpne do razpotja pod vrhom Šija. Tu nadaljujemo levo (naravnost Šija, desno Vogel) po poti, ki se začne spuščati. Pot nato preči krajše melišče, preide v pas rušja in nas pripelje do nekoliko zahtevnejšega prehoda. Pot naprej se strmo vzpne pri tem pa preči rahlo izpostavljeno grapo. Pot naprej se nadaljuje po razglednem grebenu in nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do sedla Čez Suho, kjer se nam z leve priključi pot s planine Suha. Nadaljujemo naravnost po poti, ki se občasno rahlo vzpne in nato spet spusti. Zelo razgledna pot pa nas nekoliko naprej pripelje pod vršno piramido Rodice, kjer imamo za nadaljevanje dve možnosti. Lahko nadaljujemo rahlo desno po markirani poti ali pa se usmerimo levo in vrh dosežemo po nemarkirani poti. Če smo se odločili za vzpon po markirani poti se nam nekoliko višje z desne priključi pot od Ruta. Nadaljujemo v smeri Rodice in vzpon nadaljujemo po neizrazitem vršnem grebenu Rodice, katere vrh dosežemo po nadaljnjih 10 minutah hoje.

Sestopamo nazaj po isti poti do sedla Čez Suho, kjer zavijemo desno navzdol proti severu in se strmo spuščamo po mestoma slabše vidni stezi proti Suhi. Spustimo se na planino. Pot po planini ni vidna, sledimo spodnjemu izteku planine in dalje spet levo po dobri stezi skozi bukov gozd do strmega skoka, kjer gre pot v desno in nato v dveh ključih v dolinico, ki nas privede do manjšega parkirišča na gozdni cesti. Od tu se spuščamo najprej po levem kraku gozdne ceste, kmalu označena pot skrene desno in poteka ob dolinici hudourne Suhe, ki pa je večinoma res suha. Steza trikrat prečka gozdno cesto in se spušča v Ribčev Laz nad katerim pot preide v gozdne vlake in kolovoze, ki nas privedejo do asfaltne ceste, ki vodi do nekdanjega hotela Bellevue. Po njej desno navzdol do Ribčevega Laza oziroma Bohinjskega jezera, kjer je tudi avtobusno postajališče.

Na izhodišče se lahko vrnemo peš po sprehajalni poti ob cesti ob južni obali Bohinjskega jezera ali z avtobusom do postaje Ukanc križišče. (www.hribi.net, www.vogel.si)

Opomba

vse beležke o zavarovanih območjih

Javni prevoz

Prijazno Javnemu prevozu

V Bohinj se lahko pripeljete z avtobusom ali vlakom. Iz Primorske strani je možen dostop tudi z avtovlakom.

Več informacij je na voljo na spletni strani promet.bohinj.si

Ukanc je preko celega leta z rednimi avtobusnimi linijami povezana z Bohinjsko Bistrico, Bledom in Ljubljano, v poletne času pa še s slapom Savica. Avtobusna postaja Ukanc križišče je od izhodišča oddaljena 400 metrov.

Prihod

Do Ukanca se lahko pripeljemo z osebnim avtomobilom iz Bleda skozi Sotesko ali čez Pokljuko ter Jelovico in Soriško planino.

Parkirišče

Parkirišče pri spodnji postaji nihalne žičnice Vogel (koordinate: 46.275914, 13.836251) ali parkirišče Ukanc 6-križišče (koordinate: 46.278015, 13.836743).

Koordinate

33T 410659 5123990
what3words
///bluffed.cornfield.crazy
Prihod z vlakom, avtom, kolesom ali peš

Nasveti avtorja glede karte

Triglavski narodni park, 1:50.000, PZS

Oprema

Priporočamo pohodno obutev in obleko ter zadostno količino vode. Na izhodišču so okrepčevalnice in planinska koča Merjasec, dalje na poti ni koč.

Basic Equipment for Hiking

• Feste, bequeme und wasserdichte Bergschuhe oder Zustiegsschuhe
  • Kleidung im Mehrschicht-Prinzip mit Feuchtigkeitstransport
  • Wandersocken
  • Rucksack (mit Regenhülle)
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke und Hose)
  • Sonnenbrille
  • Navigationsgerät/Karte und Kompass
  • Notfallkontaktdaten
  • Personalausweis
  • The 'basic' and 'technical' equipment lists are generated based on the selected activity. They are not exhaustive and only serve as suggestions for what you should consider packing.
  • For your safety, you should carefully read all instructions on how to properly use and maintain your equipment.
  • Please ensure that the equipment you bring complies with local laws and does not include restricted items.

Podobne ture v bližini

• Od Ski hotela na Voglu do Komne in sestop do Koče pri Savici
  • Juliana SkiTour 4 - Vogel (1922 m), iz gorenjske na primorsko stran
  • Juliana SkiTour 4a - Rušnati vrh (1915 m), test za pogumne
  • Po smučišču Vogel
  • Do slapa Savica s kolesom
  • Krožna pot iz Ukanca do slapa Savica
  • Tekaška proga Jezersko polje (5 km)
 Ti predlogi so bili ustvarjeni avtomatsko.
Težavnost
565 m
Sestop
1.556 m
Prijazno Javnemu prevozu Krožna pot Razgled Botanične zanimivosti na poti Vzpon/spust z gorsko železnico Tura z osvojitvijo vrha

Statistika

Sestop  m
Najvišja točka  m
Najnižja točka  m
Za spremembo obsega pogleda približajte puščici.

Naroči se na e-novice

Z nadaljnjo uporabo strani se strinjate z uporabo piškotkov. OK Več...