fbpx

• / Slap Savica
  • /
    Slika: Turizem Bohinj
m 2000 1500 1000 500 18 16 14 12 10 8 6 4 2 km Koča pri Savici Vogel Dom na Komni
Pot visoko nad dolino nas vodi s smučarskega centra Vogel pod grebenom Bohinjsko – Tolminskih gora na planoto Komna, ki jo doživimo v vsej njeni pestrosti in ponuja lepe razglede na okoliške vrhove in širše. S Komne sestopimo h Koči pri Savici v zatrepu Bohinjske kotline.
Razdalja 18,5 km
8:00 h
780 m
1.643 m

Južno nad Bohinjskim jezerom se na neizraziti planoti nahaja območje smučarskega centra Vogel, ki je v kopnih razmerah izjemno izhodišče za veliko planinskih pohodniških izletov. Vogel je verjetno najlepše razgledišče na Triglav z juga, hkrati pa nudi poglede na ves Bohinj. Nihalka, ki obratuje vse leto, nam prihrani skoraj 2 uri vzpona na Vogel. Na Voglu so odprte okrepčevalnice in planinska koča Merjasec.

Nad zatrepom bohinjske kotine se razprostira visokogorska planota Komna. V času prve svetovne vojne je bilo to območje Bohinja del zaledja oziroma prehodni pas med zaledjem in bojiščem Soške fronte, na kar nas ob poti opominjajo številni ostanki iz tega obdobja.

Dom na Komni, ki je odprt vse leto, se nahaja na neizraziti razgledni vzpetini zahodno od Bohinjskega jezera. Dom je lepo viden z jezera in njegove bližnje okolice. Pred domom je razgledna terasa s katere se lepo vidijo Bohinjsko-Tolminske gore. Dom na Komni je tudi  izhodišče za ture v osrčje Julijcev.

V samem zatrepu bohinjske kotline, nad Ukancem pri Koči pri Savici je izhodišče za obisk Slapu Savice, pohode na Komno, h Krnskem jezeru in v Dolino Triglavskih jezer.

Avtorjevo priporočilo

Vzemite si čas in ob povratku obiščite tudi slap Savico, enega izmed bolj slikovitih in obiskanih slapov v Sloveniji. Od Koče pri Savici je do slapu je le 20 minut hoje. Na poti boste deležni tudi čudovitih razgledov na Bohinjsko jezero, Bohinjsko-Tolminske gore in zahodni del Bohinja.
Profilna slika Urska Smukavec

Dom na Komni
Koča pri Savici

Informacije o varnosti

Zaradi preteklih vetrolomov so ponekod na poti lahko podrta drevesa. Med Voglom in Komno je 5 ur hoje, ni vode in ni planinskih koč.

Namigi, nasveti in povezave

Informacije:

Turizem Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 4 57 47 590

TIC Bohinj, Ribčev Laz, tel.: +386 4 574 60 10

TIC Bohinj, Bohinjska Bistrica, tel.: +386 4 574 76 00

TIC Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 4 572 33 26

Center TNP Bohinj, Stara Fužina, tel.: +386 1 200 97 60

Kartica Julijske Alpe: Bohinj nudi brezplačne prevoze in številne druge ugodnosti.

Start

Spodnja postaje nihalne žičnice Vogel (1.523 m)
Koordinate:

Destinacija

Ukanc

Opis poti po korakih

Pri Ski Hotelu se usmerimo desno (proti zahodu) in nadaljujemo po široki makadamski poti, ki gre mimo planinske koče Merjasec. Pot se prične rahlo spuščati in nas pripelje do križišča. Usmerimo se na desno pot za oznakami »Komna, Sirarna Zadnji Vogel«. Pot se še naprej rahlo spušča in kmalu smo ponovno na razpotju. Tokrat se usmerimo na levo pot za oznakami »Pl. Zadnji Vogel, Komna«. Že po nekaj deset metrih vzpona pa nas nato napis na skali (Vogel) usmeri na peš pot - stezo, ki gre desno v gozd. Steza skozi gozd poteka vzporedno s široko potjo (smučarska proga) in se prične rahlo spuščati. Ko se steza ponovno priključi široki poti nadaljujemo za oznakami »Pl. Zadnji Vogel«. Pot nato preči žičnico Zadnji Vogel in nas pripelje do razpotja pri Sirarni Zadnji Vogel. Nadaljujemo naravnost mimo sirarne in sledimo oznakam »Komna« (levo se odcepi pot na Vogel). Pot nas nato skozi ruševje pripelje v gozd in se ponovno prične nekoliko spuščati. Desno se odcepi pot, ki pelje v dolino proti nekdanjemu hotelu Zlatorog (pot je težje prehodna), mi pa nadaljujemo po levi poti, ki nas kmalu pripelje iz gozda in odprejo se nam lepi razgledi na okoliške vrhove. Pot se tu prične ponovno vzpenjati in poteka večinoma po travnatem terenu obdanemu z redkim ruševjem. Pot se počasi prične obračati v levo in nas pripelje do razpotja. Levo vodi pot proti sedlu Globoko (1.828 m), mi pa nadaljujemo desno proti Konjskem sedlu. Tu se pričnemo vzpenjati po levi strani doline, razgled pa je najlepši na Konjski vrh in Bohinjski Migovec. Ko dosežemo sedlo nadaljujemo desno za oznakami »Komna«, levo vodi pot proti Voglu. Pot se od sedla prične spuščati in preči pobočja na zahodni strani Bohinjskega Migovca (1.901m). Kmalu smo ponovno na razpotju. Levo vodi pot proti Škrbini (1.910m) in naprej proti Koči na Planini Razor, mi pa nadaljujemo v desno po večinoma travnatem terenu obdanim z redkim ruševjem. Pot zavije nekoliko v desno in ruševje postaja vse gostejše. Še naprej se rahlo spuščamo in na desni strani se nam odpre čudovit pogled proti Bohinjskemu jezeru. Tu pot zavije v levo in se ponovno prične rahlo vzpenjati skozi ruševje. Kmalu pridemo ponovno do razpotja kjer se usmerimo desno za oznakami »Komna 45 min«, levo pa vodi pot proti planini Govnjač. Sledi nekaj krajših vzponov in spustov po kraškem terenu. Steza je ozka. Okolica je tu zelo zaraščena in tudi razgleda ni veliko. Ko pridemo ponovno na razpotje se usmerimo desno in sledi samo še nekaj minut strmega vzpona do koče Dom na Komni.

Planota Komne je kot v amfiteatru obkrožena z visokimi gorami. Zato imamo od Koče pod Bogatinom lep pogled na gore in vrhove okrog planote. Na vzhodni strani vidimo na robu planote Dom na Komni; na jugu objemajo planoto Bohinjsko-Tolminske gore, lepo vidimo vrhove Podrte gore, Tolminskega Kuka, Mahavščka (Velikega Bogatina) in Bogatina; na zahodni strani je severno od Bogatina preval Vratca (Bogatinsko sedlo), pred njim dolina Gracija, nad njo pa Srednji vrh iz masiva Lanževica; pogled na severno stran zakriva bližnji rob nad Planino Na Kraju, prek katerega gre pot v Dolino Triglavskih jezer.

Do Koče pri Savici naš čaka v sestopu še 66 serpentin, od katerih jih je 48 v zadnjem delu poti. Od razcepa sprva nadaljujemo po široki poti (mulatjeri), vmes se odcepi tudi pot, ki vodi k Črnemu jezeru. V nadaljevanju se pot polagoma spušča, nas pelje mimo manjše umetno narejene jame in postopoma prehaja v gozd. Prispemo v manjšo dolino imenovano Pekel. Na koncu doline se pot začne spuščati in nas po 48 serpentinah pripelje do Koče pri Savici. Od tod levo čez most na levi breg Savice in po široki poti navzdol v Ukanc mimo počitniških hiš do ozke asfaltne ceste. Po njej dalje do mostu čez Savico, mimo avtobusne postaje pri Hotelu Zlatorog do izhodišča.(www.hribi.net, www.gore-ljudje.net, www.pzs.si)

Opomba

vse beležke o zavarovanih območjih

Javni prevoz

Prijazno Javnemu prevozu

V Bohinj se lahko pripeljete z avtobusom ali vlakom. Iz smeri Primorske se lahko pripeljete tudi z avtovlakom. Več informacij je na voljo na spletni strani promet.bohinj.si

Ukanc je preko celega leta z rednimi avtobusnimi linijami povezana z Bohinjsko Bistrico, Bledom in Ljubljano, v poletne času pa še s slapom Savica. Avtobusna postaja Ukanc križišče je od izhodišča oddaljena 400 metrov.

Prihod

Do Ukanca se lahko pripeljemo z osebnim avtomobilom iz Bleda skozi Sotesko ali čez Pokljuko ter Jelovico in Soriško planino.

Parkirišče

Parkirišče pri spodnji postaji nihalne žičnice Vogel (koordinate: 46.275914, 13.836251) ali parkirišče Ukanc 6-križišče (koordinate: 46.278015, 13.836743).

Koordinate

33T 410658 5123993
what3words
///silliest.vacations.stirrer
Prihod z vlakom, avtom, kolesom ali peš

Nasveti avtorja glede karte

Triglavski narodni park, 1:50.000, PZS

Oprema

Priporočamo pohodno obutev in obleko ter zadostno količino vode. Na izhodišču so okrepčevalnice in planinska koča Merjasec, na poti je celo leto odprt Dom na Komni.

Basic Equipment for Hiking

• Feste, bequeme und wasserdichte Bergschuhe oder Zustiegsschuhe
  • Kleidung im Mehrschicht-Prinzip mit Feuchtigkeitstransport
  • Wandersocken
  • Rucksack (mit Regenhülle)
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke und Hose)
  • Sonnenbrille
  • Navigationsgerät/Karte und Kompass
  • Notfallkontaktdaten
  • Personalausweis
  • The 'basic' and 'technical' equipment lists are generated based on the selected activity. They are not exhaustive and only serve as suggestions for what you should consider packing.
  • For your safety, you should carefully read all instructions on how to properly use and maintain your equipment.
  • Please ensure that the equipment you bring complies with local laws and does not include restricted items.

Podobne ture v bližini

• Od Ski hotela na Voglu do Rodice in sestop do planine Suhe in Ribčevega Laza
  • Po smučišču Vogel
  • Krožna pot iz Ukanca do slapa Savica
  • Okrog Bohinjskega jezera po južni poti ob cesti in sončni severni obali
  • Okrog Bohinjskega jezera po senčni lovski poti in sončni severni obali
  • Od Koče pri Savici do Koče pod Bogatinom mimo planine Govnjač
  • Krožna tura iz Stare Fužine po dolini Voje na Uskovnico
 Ti predlogi so bili ustvarjeni avtomatsko.
Težavnost
780 m
Sestop
1.643 m
Prijazno Javnemu prevozu Krožna pot Razgled Osvežitev na poti Kulturna/zgodovinska zanimivost na poti Botanične zanimivosti na poti Vzpon/spust z gorsko železnico Priporočena tura Zdravo podnebje

Statistika

Sestop  m
Najvišja točka  m
Najnižja točka  m
Za spremembo obsega pogleda približajte puščici.

Naroči se na e-novice

Z nadaljnjo uporabo strani se strinjate z uporabo piškotkov. OK Več...